سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هروقت دیدی تنها شدی بدون خدا همه رو بیرون کرده تا خودت باشی و خودش ...
درباره ما

یاران شتاب کنید...گویند قافله­ ای در راه است که گنهکاران را در آن راهی نیست، آری گنهکاران را راهی نیست، اما پشیمانان را می­ پذیرند. (شهید سید مرتضی آوینی)
لینک های ویژه
پیوندهای روزانه
دیگر امکانات
مطالب اخیر وبگاه

وحدت حوزه و دانشگاه

مختصری از زندگی
شهید آیت‌الله دکتر محمد مفتح در سال 1307، در خانواده‌ای روحانی در همدان متولد شد. پس از فراگیری مقدمات، راهی قم شد و در محضر بزرگانی چون امام خمینی، علامه طباطبایی و .. استفاده نموده و خود مدرسی بزرگ در حوزه گردید. ایشان در حالیکه استادی بزرگ در قم بودند، پا به عرصه دانشگاه گذاشته و تا درجه دکترا ادامه تحصیل
شهید مفتح رحمه الله دادند. شهید مفتح که توطئه استعمار در جدا نگاه داشتن دو قشر دانشگاهی و روحانی، از هم را با تمام وجود احساس کرده بود، ایجاد وحدت میان این دو قشر مهم جامعه را وجهه همت خود قرار داد و در کنار آموزش و تدریس و تربیت نیروهای جوان به مبارزه با رژیم پهلوی پرداخت. در سال‌های 1340 تا 42، سخنرانی‌های او در شهرهای مختلف در روشن ساختن مواضع نهضت اسلامی و افشای چهره رژیم پهلوی بسیار مؤثر بود که با آگاهی ساواک این جلسات تعطیل و ایشان دستگیر و مورد آزار و اذیت ساواک قرار گرفت. محبوبیت و مقبولیت شهید مفتح در میان طلاب و دانش‌آموزان موجب شد که او را از آموزش و پرورش اخراج و در سال 1347، به نواحی بدآب و هوای جنوبی ایران تبعید کنند و بعد از سپری شدن مدت تبعید نیز از ورود ایشان به قم جلوگیری به عمل آمد و ایشان با اقامت در تهران به تدریس از دانشکده الهیات مشغول شد. ایشان به دعوت انجمن اسلامی دانشجویان امامت جماعت مسجد دانشگاه را عهده‌دار شد. سخنرانی‌های ایشان در مسجد دانشگاه در ترغیب نسل روشنفکر و تحصیل کرده به اسلام اثر بسزایی داشت. شهید مفتح همچنین در حسینیه ارشاد نیز به فعالیت‌های تبلیغی و علمی می‌پرداخت و پس از تعطیلی این حسینیه بوسیله ساواک، ایشان با قبول امامت مسجد جاوید در سال 1352، هسته دیگری از دانشجویان و روشنفکران را به دور خود جمع نمود. در آذر 1353 مسجد جاوید مورد هجوم ساواک قرار گرفت و شهید مفتح نیز دستگیر و زندانی شد. یاد و خاطره نماز عید فطر سال 1357 که در قیطریه تهران و با استقبال بی‌نظیر مردم تهران به امامت شهید مفتح انجام شد در تاریخ انقلاب همیشه می‌درخشد. در خطبه‌های این نماز، شهید مفتح برای اولین بار نام امام خمینی را آشکارا بر زبان جاری و رهبری امام را مورد تأکید قرار داد و روز پنجشنبه 16 شهریور را به عنوان تجلیل از شهدای نهضت تعطیل اعلام کرد که زمینه‌ساز راهپیمایی 17 شهریور و وقایع جمعه سیاه گردید. شهید مفتح با تشکیل شورای انقلاب از سوی امام به عضویت این شورا درآمد.
شهادت

سرانجام این شهید بزرگوار در روز 27 آذر 1358، هنگام ورود به دانشکده الهیات،‌ توسط گروهک فرقان هدف گلوله قرار گرفت و به فیض عظیم شهادت نائل آمد. این روز به مناسبت فعالیت و مجاهدت این شهید بزرگوار در راه تحقق وحدت میان حوزه و دانشگاه، روز وحدت روحانی و دانشجو نامیده شده است.

منبع:
سایت مرکز اسناد انقلاب اسلامی

پیام امام خمینی - رحمه الله - به مناسبت شهادت شهید مفتح

ویژه نامه شهادت آیت الله مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه




نویسنده پناه قرآن در یکشنبه 90/9/27 | نظر

الا که هستی مایی، خدا کند که بیایی

پدر چهار تا بچه، این‌ها را گذاشت توی اتاق و گفت این‌جاها را مرتب کنید تا من برگردم. می‌خواست ببیند کی چه کار می‌کند. خودش هم رفت پشت پرده. از آن‌جا نگاه می‌کرد می‌دید کی چه کار می‌کند، می‌نوشت توی یک کاغذی که بعد حساب و کتاب کند برای خودش.یکی از بچه‌ها که گیج بود یادش رفت. یادش رفت. سرش گرم شد به بازی و خوراکی و این‌ها. یادش رفت که آقاش گفته خانه را مرتب کنید.یکی از بچه‌ها که شرور بود شروع کرد خانه را به هم ریختن و داد و فریاد که من نمی‌گذارم کسی این‌جا را مرتب کند.یکی که خنگ بود، وحشت گرفتش. ترسید. نشست وسط و شروع کرد گریه و جیغ و داد که آقا بیا، بیا ببین این نمی‌گذارد جمع کنیم، مرتب کنیم.اما آن که زرنگ بود، نگاه کرد، رد تن آقاش را دید از پشت پرده. تند و تند مرتب می‌کرد همه‌جا را. می‌دانست آقاش دارد توی کاغذ می‌نویسد، بعد می‌رود چیز خوب برایش می‌آورد. هی نگاه می‌کرد سمت پرده و می‌خندید. دلش هم تنگ نمی‌شد. می‌دانست که هم ‌این‌جا است. توی دلش هم گاهی می‌گفت اگر یک دقیقه دیرتر بیاید باز من کارهای بهتر می‌کنم.
آخرش آن بچه‌ شرور همه جا را ریخت به هم دیگر. هی می‌ریخت به هم،  هی می‌دید این دارد می‌خندد. خوشحال است. ناراحت نمی‌شود. وقتی همه جا را ریخت به هم، همه چیز که آشفته شد، آن وقت آقا جان آمد. ما که خنگ بودیم، گریه کرده بودیم، چیزی گیرمان نیامد. او که زرنگ بود و خندیده بود، کلی چیز گیرش آمد.
زرنگ باش. خنگ نباش. گیج نباش. شرور که نیستی الحمدللـه. گیج و خنگ هم نباش. زرنگ باش، نگاه کن پشت پرده رد تنش را ببین و بخند و کار خوب کن. خانه را مرتب کن.

طوبای محبت - مرحوم اسماعیل دولابی
خبرنامه سفیر - شماره 51




نویسنده پناه قرآن در جمعه 90/9/25 | نظر

السلام علیک یا زینب کبری

سرّ نی در نینوا می ماند اگر زینب نبود
کربلا در کربلا می مـــــاند اگر زینب نبود

چهره سرخ حقیقت بعد از آن توفان رنگ
پشت ابری از ریا می ماند اگر زینب نبود

چشمه فریاد مظلـــــــــومیت لب تشنگان
در کویر تفته جا می مــــاند اگر زینب نبود

زخمه زخمی ترین فریاد، در چنگ سکوت
از طراز نغمه وا می مــــــاند اگر زینب نبود

در طلوع داغ اصغــر، استخوان اشک سرخ
در گلوی چشم ها می ماند اگر زینب نبود

ذوالجناحِ دادخواهی، بی سوار و بی لگام
در بیابان ها رها می مــــاند اگر زینب نبود

در عبور از بستر تاریــــــــــخ، سیل انقلاب
پشت کوه فتنه ها می ماند اگر زینب نبود

قادر طهماسبی




نویسنده پناه قرآن در سه شنبه 90/9/15 | نظر

کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا

این که گفتند: «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» به معناى این است که زمان می گذرد، اما حوادث جارى در زندگى بشر، حقایق آفرینش دست نخورده است. در هر دوره‏ اى انسانها نقشى دارند که اگر آن نقش را بدرستى، در لحظه‏ ى مناسب، در زمان خود ایفاء کنند، همه چیز به‏ سامان خواهد رسید، ملت ها رشد خواهند کرد، انسانیت گسترده خواهد شد.

امام خامنه ای (حفظه الله تعالی) -مراسم دانش‏ آموختگى دانشگاه امام حسین علیه السلام - 1388/6/21




نویسنده پناه قرآن در سه شنبه 90/9/15 | نظر

السلام علی الوفاء

می کشم منّت اگر تیـــــــــــــر به چشمم بزنید
ولی ای قوم، شما را به خدا تیر به مشکم مزنید




نویسنده پناه قرآن در یکشنبه 90/9/13 | نظر
بنهمین جشنواره عترت دانشجوییه گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» از مشهد، حسین رضایی دیروز در نهمین جشواره عترت و قرآن شناسایی فعالان در عرصه عترت، گستش و اشاعه فرهنگ زندگی ائمه اطهار(ع)، آشنایی با زندگی ائم (ع) و انس و الفت با معصومین را از اهداف برگزاری این جشنواره بیان کرد.
دبیر اجرایی این جشنواره با بیان این که بیش از 60 نفر از دانشجویان بسیجی استان در این جشنوره شرکت کرده اند، اظهار داشت: نفرات برتر از هر رشته برای شرکت رد جشنواره کشوری معرفی می شوند.
رضایی گفت: این جشنواره در چهار رشته دکلمه خوانی و سخنوری ویژه خواهران و مداحی و دعا خوانی ویژه برادران به مدت یک روز در دانشکده علوم قرآنی مشهد برگزار شد.
منبع:
snn.ir



نویسنده پناه قرآن در جمعه 90/9/11 | نظر

بسیج سیاسی است اما سیاسی کار نیست

بسیج سیاسى است، اما سیاست‌زده نیست، سیاسى‌کار نیست، جناحى نیست؛ بسیج مجاهد است، اما بى‌انضباط نیست، افراطى نیست؛ بسیج عمیقاً متدین و متعبد است، اما متحجر نیست، خرافى نیست؛ بسیج بابصیرت است، اما ازخودراضى نیست؛ بسیج اهل جذب است - گفته‌ایم جذب حداکثرى - اما اهل تسامح در اصول نیست؛ بسیج غیور است، پاسدار خطوط فاصل است؛ بسیج طرفدار علم است، اما علم‌زده نیست؛ بسیج متخلق به اخلاق اسلامى است، اما ریاکار نیست؛ بسیج در کار آبادکردن دنیاست، اما خود اهل دنیا نیست. این شد یک فرهنگ.

بیانات امام خامنه ای در دیدار اقشار نمونه بسیج سراسر کشور 1390/9/6




نویسنده پناه قرآن در دوشنبه 90/9/7 | نظر

کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا

امام رضا علیه‏ السلام:
إن بَکَیتَ عَلَى الحُسَینِ حَتّى تَصیرَ دُموعُکَ عَلى خدَّیکَ غَفَرَاللّه‏ُ لَکَ کُلَّ ذَنبٍ أذنَبتَهُ

اگر بر حسین (علیه السلام) بگریى، چندان که اشک‏ هایت بر گونه‏ات جارى شود،
خداوند تمام گناهانت را مى ‏آمرزد .

[بحارالانوار ، ج 44 ، ص 286]

ای اجل این چند روزه دور ما را خط بکش
وعده ی ما عصر عاشـــــــورا کنار قتلگاه

فرا رسیدن ایّام عزاداری حضرت سید الشهدا علیه السلام را
تسلیت عرض می کنیم.




نویسنده پناه قرآن در شنبه 90/9/5 | نظر

هفته ی بسیج مبارک باد.

امام خمینی (رحمة الله علیه):
بسیج شجره طیبه و درخت تناور و پرثمرى است که شکوفه‏ هاى آن بوى بهار وصل و طراوت یقین و حدیث عشق مى ‏دهد. بسیج مدرسه عشق و مکتب شاهدان و شهیدان گمنامى است که پیروانش بر گلدسته‏ هاى رفیع آن، اذان شهادت و رشادت سر داده ‏اند. بسیج میقات پابرهنگان و معراج اندیشه پاک اسلامى است که تربیت یافتگان آن، نام و نشان در گمنامى و بى ‏نشانى گرفته‏ اند. بسیج لشکر مخلص خداست که دفتر تشکل آن را همه مجاهدان از اولین تا آخرین امضا نموده‏ اند.

پیام به ملت ایران و بسیجیان سلحشور در هفته بسیج - 2 آذر 1367

امام خامنه ای (حفظه الله تعالی):

بسیج، یک حرکت بى ‏ریشه و سطحى و صرفاً از روى احساسات نیست. بسیج یک حرکت منطقى و عمیق و اسلامى و منطبق بر نیازهاى امروز دنیاى اسلام و - به طریق اولى‏ - جامعه اسلامى است. قرآن کریم مى‏ فرماید: «هوالذى أیّدک بنصره و بالمؤمنین»(انفال/62)؛ اى پیامبر! خداى متعال تو را، هم به وسیله نصرت خودش و هم از طریق مؤمنین، مؤیّد قرار داد و کمک کرد. این خیل عظیم مؤمنینى که در این جا مورد اشاره آیه قرآن قرار گرفته‏ اند، عبارت دیگرى است از آن چه که امروز به نام «بسیج» در جامعه ما وجود دارد.

بیانات در دیدار فرماندهانِ نواحى، پایگاهها و گردانهاى بسیج در هفته بسیج - 8 آذر 1374

*** هفته ی بسیج گرامی باد ***




نویسنده پناه قرآن در سه شنبه 90/9/1 | نظر

طراحی و کدنویسی قالب : -

Web Template By : Samentheme.ir

آرشیو مطالب
پیوندهای وبگاه
برچسب‌ها
طراح قالب
ثامن تم