سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هروقت دیدی تنها شدی بدون خدا همه رو بیرون کرده تا خودت باشی و خودش ...
درباره ما

یاران شتاب کنید...گویند قافله­ ای در راه است که گنهکاران را در آن راهی نیست، آری گنهکاران را راهی نیست، اما پشیمانان را می­ پذیرند. (شهید سید مرتضی آوینی)
لینک های ویژه
پیوندهای روزانه
دیگر امکانات
مطالب اخیر وبگاه

یوم الله 22 بهمن مبارک

یوم الله 22 بهمن
بر همه ی آزادی خواهان جهان مبارک




نویسنده پناه قرآن در شنبه 90/11/22 | نظر

السلام علیک یا نبی الرحمة

امام على علیه ‏السلام :

ما بَرَأَ اللّه‏ُ نَسَمَةً خَیرَا مِن مُحَمَّدٍ صلى ‏الله‏ علیه‏ و‏ آله
خداوند آفریده ‏اى بهتر از محمّد نیافریده است .

[الکافی، ج1، ص440]

ولادت با سعادت رحمة للعالمین
حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله
و
حضرت امام جعفر صادق علیه السلام

مبارک باد.




نویسنده پناه قرآن در پنج شنبه 90/11/20 | نظر

لبیک یا خامنه ای

هر جا هر ملتى، هر گروهى با رژیم صهیونیستى مبارزه کند، مقابله کند،
ما پشت سرش هستیم و کمکش میکنیم
و هیچ ابائى هم از گفتن این حرف نداریم.

بیانات امام خامنه ای در نماز جمعه 14 بهمن 1390




نویسنده پناه قرآن در یکشنبه 90/11/16 | نظر

السلام علیک یا رسول الله

فهمیدنِ این‌که حسابش از بقیه‌ی انبیاء جدا بود، کارِ سختی نیست. کافی‌ست قدری دل به آیه‌ها بدهی که بفهمی او چقدر برای خدا، خاص بود. خیلی خاص‌تر از یک رسول برای راسل‌ش.
شرایط سخت که می‌شد، خدا خودش دلداری‌اش می‌داد. برایش به روز و شب قسم می‌خورد که تنهایش نگذاشته و از او ناراحت نشده. و الضّحی، و اللّیلِ اِذا سجی، ما ودّعک ربّک و ما قلی. (ضحی/1-3) نازش را می‌خرید. عزیز بود برایِ خدا. به او می‌گفت آن‌قدر به تو عطا می‌کنیم که راضی بشوی؛ لسوف یُعطیک ربّک فترضی.(ضحی/5) از اخلاقش به وجد می‌آمد؛ اِنّک لعلی خلُقٍ عظیم. (قلم/4) به جانش قسم می‌خورد؛ لعمرک... (حجر/72) گاهی با رمزهایی با او حرف می‌زد. رمزهایی که هنوز هم فقط میانِ خدا و رسول مانده؛ الف، لام، میم. کاف. هاء، یا، عین، صاد. عین، سین، قاف... نگرانش می‌شد؛ لعلّک باخع نفسک اَلا یکونوا مؤمنین.
(شعراء/3) غصه‌اش را می‌خورد؛ ما انزلنا علیکَ القرآن لتشقی. (طه/2) می‌گفت که هوایش را دارد؛ انّا کفیناکَ... (حجر/ 95) تعریفش را پیش مؤمنین می‌بُرد تا قدرش را بدانند؛ عزیزٌ علیه ما عنتُم حریصٌ علیکم. (توبه/ 128)
گاهی فکر می‌کنم همه‌ی این‌ها خیلی هم غریب نیست وقتی محمّد(ص)، فقط رسولِ خدا نبود، حبیبِ خدا بود. همه‌ی این نازکشیدن‌ها و نازخریدن‌ها فقط از محبّی برای حبیبش برمی‌آید...

به نقل از برای خاطر آیه ها

حضرت محمد صلی الله علیه و آله :

إسْمَعُوا وَ أطِیعُوا لِمَنْ وَلاّهُ اللّهُ الْأمْرَ، فَإنَّهُ نِظامُ الإسْلام از حاکمان الهى اطاعت کنید و گوش بفرمان باشید،
زیرا اطاعت از رهبرى مایه «وحدت اُمت اسلام» است.

آغاز هفته ی وحدت بر مسلمانان جهان مبارک




نویسنده پناه قرآن در شنبه 90/11/15 | نظر

السلام علی ربیع الانام...

لابد مثل همه‌ی این محرّم‌ها و صفرها که به ربیع ختم شدند، لابد مثل همه‌ی آن اسفندها که با فروردین و اردیبهشت، عاقبت‌به‌خیر شدند، مثل همه‌ی زمستان‌هایی که با بهار... این خزانِ روزگار هم تمام می‌شود. لابد تو می‌آیی، عاقبتِ روزگار به تو ختم می‌شود؛ به‌خیر. لابد حالِ روزگارِ خوش می‌شود. خوش به حالِ روزگار.
السّلامُ علیک یا ربیعَ الاَنام و نضره الایّام.

به نقل از بهار نارنج




نویسنده پناه قرآن در جمعه 90/11/14 | نظر

السلام علیک یا حجة الله

امام مهدى علیه‏السلام:
أنَا بَقِیَّةُ اللّه‏ِ فی أرضِهِ و خَلیفَتُهُ و حُجَّتُهُ عَلَیکُم
من یادگار خدا در زمین و جانشین و حجّت او بر شما هستم .

[کمال الدین، ص331]

سالروز آغاز ولایت امام زمان (عجّل الله تعالی فرجه الشّریف) مبارک باد.




نویسنده پناه قرآن در پنج شنبه 90/11/13 | نظر

دهه ی فجر مبارک

22 بهمن،
عیدی است که یک تاریخ سر تا پا ظلم طغیان را قطع کرد.

امام خامنه ای (مدّ ظلّه العالی)

فرا رسیدن ایّام الله دهه ی فجر بر همه ی آزادگان جهان مبارک.




نویسنده پناه قرآن در پنج شنبه 90/11/13 | نظر

حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان

معرفی حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان
دانشجو ، عنصری است نخبه ، شاداب ، فعال ، خلاق و نقش آفرین ؛ با توانایی ایجاد حرکت و بالندگی در جامعه که اگر زمینه و بستر مناسب آموزشی ، پژوهشی و تربیتی برای او فراهم شود، بدون شک از تأثیر گذاری مضاعفی بر خوردار خواهد شد.نظام آموزشی دانشگاهی ما بدلیل تمرکز بر رشد علمی و کم توجهی به مسائل زیربنایی معرفتی وتربیتی ، نتوانسته نیازهای دانشجویان را درحوزه های پیش گفته برآورده سازد از این رو دانشجویان در پی یافتن محلی برای جبران این خلأ هستند.
نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها به عنوان مرجع رسمی تربیت دینی دانشگاهیان ، در پاسخ به این نیاز ، حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان را در سال 1377 بنیان نهاد تا علاقمندان دانشگاهی بتوانند نیازهای خود را در حوزه های معرفت شناسی ، هستی شناسی ، انسان شناسی با رویکرد دینی مبتنی بر قرآن و معارف مکتب اهل البیت علیهم السلام برآورده سازند .
حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان بر آن است که علاوه بر ایجاد محیطی علمی و پژوهشی ، فضایی سرشار از ایمان ، اخلاص ، نشاط و پویایی را به وجود آورد تا زمینه حرکت به سوی تعالی و تکامل و بالندگی فراهم شود .
در حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان ، علاوه بر ارائه دروس اخلاق توسط استادان متخلق ، دین پژوهان گرامی در 6 ترم تحصیلی ، در مجموع 66 واحد درسی را با عناوینی چون کلام اسلامی و اعتقادات با رویکرد جدید کلامی ، فقه و احکام اسلامی ، معارف قرآن ، جریان شناسی فکری ، فرهنگی ، سیاسی ، تاریخ اسلام و سیره معصومین علیهم السلام ، آشنایی با فلسفه اسلامی ، عرفان اسلامی و مکاتب غرب می گذرانند و در کنار آنها با دروس پایه برای ورود به معارف مکتب اهل البیت علیهم السلام مانند صرف ، نحو ، منطق ، اصول فقه آشنا می شوند .
انجام فعالیت های پژوهشی ، برگزاری اردوهای زیارتی و سیاحتی طرح تدبر در قرآن ، برگزاری مراسم معنوی و روضه سید الشهداء علیه السلام از برنامه های دیگر این حوزه می باشد.

اصول فعالیت حوزه

1.جذب نخبگان: انتخاب دانشجویان با استعداد از نظر اخلاقی و علمی، اصلی ترین ملاک پذیرش دین پژوهان در این مرکز  است. تلاش بر این است که فضای معنوی و دینی، توأم با نشاط علمی باشد.
2.آموزش دین بر اساس تعالیم مکتب اهل بیت علیم السلام در حد کارشناسی و آشنایی عمیق؛ که دین پژوهان این مرکز بتوانند در برابر شبهات و فتنه‌ها مصون بمانند.
3.تقویت ایمان و غیرت دینی: رشد اخلاق اسلامی و تهذیب نفس از راههایی مانند ایجاد فضای سالم اعتقــادی، اخـــلاقی، ارائــه آمـوزه‌هـا و الگـوهای علمی.
4.اصلاح و ارتقاء مستمرّ و توسعه برنامه‌ها و محتوای آموزشی ‌، پژوهش محـور کــردن آمـوزش‌ها، کارآمد کردن برنامه‌ها و دروس ، تأسیس دوره های آموزشی جدید در راستای اهداف و بر اساس نیاز سنجی از جامعه.
5.تقدم کیفیّت برکـمـیّت بـرون داده‌ها: تـنظـیم و تقویت مستمر ارتباط با سایر مراکز علمی، به ویژه مراکز هم سو.

حوزه مشهد
جهت اطلاعات بیشتر و مشاهده ی مراکز این حوزه اینجا کلیک کنید.




نویسنده پناه قرآن در یکشنبه 90/11/2 | نظر

ایام شهادت را تسلیت عرض می نماییم.

رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلّم) می فرمایند:
هر کس بر دوستی آل محمد (علیهم السلام) بمیرد،
شهید مرده است.

[منتخب میزان الحکمة، حدیث 3381]

پیامبر(ص) در کلام امیرالمؤمنین علی علیه السام:
«کان اجود الناس کفا، و اجرا الناس صدرا، و اصدق الناس لهجة، واوفاهم ذمة، و الینهم عریکة، و اکرمهم عشرة. من رآه بدیهة هابه. و من خالطه فعرفه احبه، لم ار مثله ولا بعده؛»
دست و دلبازترین مردمان، با جرات ترین، راستگوترین، با وفاترین و نرمخوترین افراد بود. گرم ترین و گرامی ترین برخورد را داشت. هر کسی برای اولین بار او را می دید، بزرگ و با وقارش می شمرد، وقتی با وی آشنا می گشت و می شناخت، دوستش می داشت. پیش از رسول خدا و پس از وی، شخصی مانند ایشان را ندیدم
.  

  منبع‌:
سفینة البحار، واژه خلق؛ بحار الانوار، ج16، ص231.
به نقل از: مرکز مقاومت ثارالله

سالروز شهادت
حضرت ختمی مرتبت، رحمة للعالمین، رسول رب العالمین
حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلّم
کریم آل طه

حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام
امام رئوف
حضرت امام علی بن موسی الرضا علیه السلام
را به تمام مسلمانان جهان تسلیت عرض می نماییم.




نویسنده پناه قرآن در شنبه 90/11/1 | نظر

طراحی و کدنویسی قالب : -

Web Template By : Samentheme.ir

آرشیو مطالب
پیوندهای وبگاه
برچسب‌ها
طراح قالب
ثامن تم