سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هروقت دیدی تنها شدی بدون خدا همه رو بیرون کرده تا خودت باشی و خودش ...
درباره ما

یاران شتاب کنید...گویند قافله­ ای در راه است که گنهکاران را در آن راهی نیست، آری گنهکاران را راهی نیست، اما پشیمانان را می­ پذیرند. (شهید سید مرتضی آوینی)
لینک های ویژه
پیوندهای روزانه
دیگر امکانات
مطالب اخیر وبگاه

سالروز فرخنده میلاد حضرت علی اکبر علیه السلام و روز جوان مبارک باد

هنوز می آید نوای کربلایی ات از عمق میدان، ای آفتاب غروب کرده در ظهر عاشورا! هنوز می آید غریو فریادت از بلندای آسمان، فریادی که دژخیمان کوفی را به مبارزه می خواست و نهیبش، رشته جانشان را از هم می گسیخت ...

میلادت مبارک




نویسنده پناه قرآن در چهارشنبه 90/4/22 | نظر

عید مبعث مبارک

هنوز پس از چهارده قرن، صدایت را می شنوم
صدای روشنت را، از پس دیوارهای قرون
صدای ضجه بت‌ها را، که می شکستی شان
و صدای انسانیت را، که با تو نفسی تازه یافته بود و از زیر گورهای جهالت و خروارها خاک تعصب و بی ریشگی به سمت آسمان وحی پلک می‌گشود و حقیقت انسان را مشاهده می‌نمود.
صدایت را می شنوم که بر پیکر صخره‌های سنگی موهوم و بت‌های جاهلی لرزه افکنده.
هنوز نسیم پیامت می وزد که آتش نمرودیان را خاموش ساخت و طرحی از گلستان حقیقت انداخت.
از حرا پایین بیا و «قولوا لااله الاالله تفلحوا» را دوباره فریادکن؛
تا زمین زیر گام هایت دوباره جان گیرد، تا این بار، عصر منجمد آهن و ابر رایانه و موشک، در برابر خورشید نگاه تو ذوب شود؛ تا لات و عزی‌های نوپدید، جاودانگی پیام تو را باور کنند و در خود فرو ریزند.

صدایت را هنوز می شنوم؛
دوباره بیا و از شکستن بگو و از ساختن
از عطر بال جبرئیل بگو و از وحی
از پرواز بگو و از رسیدن
از عشق بگو و از لاهوت
از ملکوت

زمان در انتظار انقلابی بزرگ است و به دنبال آن انقلابی بزرگ،
که پس از چهارده قرن غفلت و دلواپسی، لابه لای همه هیاهوهای مدرن
از تو می‌گوید، از عشق، از انسان، از خدا
او می آید تا انسانیت، نفسی دوباره یابد و بار دیگر انسان خفته در زیر خروارها جهل و تعصب رها شود از خود
هنوز از پس دیوار قرون، صدایت را می شنوم
و صدای او را که صدای توست؛ که سرشار از عطر خوش وحی است؛ که مژده آمدنش را خود داده‌ای
او که پیام آشنای حرا را، دوباره در جان مان جلا می‌بخشد
اینک در سایه سار نامت ایستاده‌ایم و بعثت را دوباره فریاد می‌کشیم
و از دوردست، چشم به راه غبار سواری هستیم که می‌آید
از حرای غیبت، و پرچم سبز توحید بر دوش
او می‌آید و زمین زیر گام هایش جانی دوباره می گیرد...

به نقل از پایگاه خبری جوان
http://www.javanonline.ir/Nsite/FullStory/?id=355156




نویسنده پناه قرآن در پنج شنبه 90/4/9 | نظر

[به بهانه ی انتشار در برنامه ی راز]شهید آوینی
در پشت جبهه‌ها ما فرزندان انقلاب داشتیم رفته رفته باور می‌کردیم، این یک سرنوشت لایتغیر است که انقلاب باید فرزندان خویش را ببلعد و خود را برای بلعیده شدن آماده کرده بودیم.
آن عزیز رجایی شهید می‌گفت هر کسی باید چیزی را قربانی راه انقلاب کند و من آبرویم را قربانی می‌کنم و ما که هنوز سنگینی خون آن عزیزان را بر گرده رنجور خویش داشتیم، پذیرفته بودیم که باید برای اسلام خود را تقدیم کنیم؛ جهاد سازندگی را، سپاه پاسداران را، بنیاد شهید را، کمیته‌ها را و... و چه باک؛ مگر نه این است که تا خون فلق بر افق صبح ننشیند، خورشید طلوع نخواهد کرد؛ بگذار خون ما بر افق انقلاب بنشیند و خورشید عدالت سر از غیبت صدها ساله بردارد چه باک.کمیته‌های انقلاب فدایی انقلاب بشوند؛
ادامه مطلب...


نویسنده پناه قرآن در یکشنبه 90/4/5 | نظر
استاد ابوالعینین شعیشع

قاری بین‌المللی قرآن کریم «ابوالعینین شعیشع» که رهبر معظم انقلاب اسلامی وی را «پیر قرآن کریم» نامیدند در سن 89 سالگی درگذشت.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع، قاری بین‌المللی قرآن کریم «ابوالعینین شعیشع» شامگاه پنجشنبه گذشته در سن 89 سالگی درگذشت.
«ابوالعینین شعیشع» رئیس انجمن قراء مصر متولد شهر «بیلا» در استان «کفرشیخ» مصر در سال 1922 بود و در دوران کودکی حافظ کل قرآن شد و در سال 1936 در شهر «المنصوره» به شهرت رسید.
وی در سال 1939 در رادیو قاهره به تلاوت قرآن مشغول شد و در نیمه دهه 40 میلادی روش خاص خود را در تلاوت قرآن اتخاذ کرد؛ وی اولین قاری است که در مسجد الاقصی به قرئت قرآن پرداخت.
«ابوالعینین شعیشع» در اکثر کشورهای دنیا از جمله عراق، سوریه و ایران تلاوت کرد و در آغاز دهه 60 میلادی به بیماری‌ای مبتلا شد که مدتی نتوانست قرائت کند.
وی در دهه هفتاد تلاش خود را برای ایجاد انجمن قراء مصر دنبال که در این کار بزرگان چون «شیخ محمود علی البناء» و «شیخ عبدالباسط عبدالصمد» او را همراهی کردند و در سال 1988 وی به عنوان دبیر این انجمن انتخاب شد.
«ابوالعینین شعیشع» عضویت شورای عالی امور اسلامی مصر، ریاست موسسه بین‌المللی حفظ قرآن کریم و عضویت کمیته عالی قرآن کریم وزارت اوقاف مصر را بر عهده داشت و در طول حیات خود نشان‌های عالی کشورهای لبنان، سوریه، فلسطین، ترکیه، سومالی، پاکستان،‌امارات و برخی کشورهای دیگر اسلامی را دریافت کرد.
وی که از دوستداران اهل بیت(ع) بود، یکی از علاقه‌مندان جدی انقلاب اسلامی و به‌ویژه مقام معظم رهبری به حساب می‌آمد و رهبر معظم انقلاب اسلامی در توصیف شعیشع وی را «پیر قرآن کریم» و «کسی که عمرش را با قرآن گذرانده است» نامیده‌اند. 

* برگزاری مراسم عزا بدون حضور نمایندگان الازهر 
بنابر گزارش پایگاه خبری الیوم السابع، مراسم عزای این استاد برجسته قرآن کریم روز گذشته در مسجد «خلافی راشدین» با حضور خانواده، مریدان و برخی از قراء مصر برگزار شد.
این روزنامه در خبر خود اعلام کرد این مراسم بدون حضور نماینده‌ای از سوی شورای نظامی حاکم، شیخ الازهر، مفتی اعظم مصر، وزارت اوقاف مصر، و همچنین در غیاب جریان‌های اسلامی از جمله «اخوان المسلمین» برگزار شد.
در عین حال در این مراسم «شیخ محمود صدیق المنشاوی»، «شیخ محمود الطبلاوی» «شیخ حسن المرعب» از قراء لبنانی و همچنین نمایندگانی از سفارت عربستان سعودی حضور داشتند.
عدم حضور مقامات بلندپایه سیاسی و دینی مورد انتقاد شدید خانواده استاد الشیعیع واقع شده است و نوه وی گفته است که این امر به معنی نابودی ارزش‌های دینی است. 
* «شیخ محمود الطبلاوی» جانشین شعیشع شد 
بنابر این گزارش «شیخ محمود الطبلاوی» پس از استاد ابوالعینین شعیشع رئیس انجمن قراء مصر شد؛ وی قاری مسجد جامع الازهر مصر است و روش خاص و مکتب ویژه‌ای در قرائت قرآن دارد.
وی متولد 14 نوامبر 1934 در منطقه «میت عقبه» در استان «جیزه» مصر است که «محمود السعدنی» کتاب «شیخ طبلاوی آخرین دانه تسبیح قراء عظام» را درباره وی نوشته است.
***
تصویر آخرین حضور استاد در جمهوری اسلامی ایران
مشهد مقدس - مسابقات بین المللی دانشجویان مسلمان
مشهد مقدس - مسابقات بین المللی قرآن دانشجویان مسلمان



نویسنده پناه قرآن در شنبه 90/4/4 | نظر

طراحی و کدنویسی قالب : -

Web Template By : Samentheme.ir

آرشیو مطالب
پیوندهای وبگاه
برچسب‌ها
طراح قالب
ثامن تم