سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هروقت دیدی تنها شدی بدون خدا همه رو بیرون کرده تا خودت باشی و خودش ...
درباره ما

یاران شتاب کنید...گویند قافله­ ای در راه است که گنهکاران را در آن راهی نیست، آری گنهکاران را راهی نیست، اما پشیمانان را می­ پذیرند. (شهید سید مرتضی آوینی)
لینک های ویژه
پیوندهای روزانه
دیگر امکانات
مطالب اخیر وبگاه

به خواست خداوند متعال
شماره ی 28 نشریه ی پناه
منتشر شد.

دانلود




نویسنده پناه قرآن در سه شنبه 90/3/31 | نظر

 

به بهانه ­ی سیزده رجب روز میلاد امیرالمؤمنین، روز پدر

ولادتشان مبارک

وضو گرفتم که از شما بنویسم، از خوبی هایتان، از بزرگیتان، از مردانگیتان، از خودتان. اما تفأل که به روایت زدم شرمنده شدم، نه، شرمنده نه! سرافکنده شدم! آن هم نه، اصلاً آب شدم وقتی آن تعبیر را از رسول مهربانی دیدم، و هنوز کلامشان پیش چشمان بهت آلودِ دلم نقش بسته است آقا:
«ای جماعت! بدانید که فضائل علی بن ابی طالب نزد خداوند متعال بیش از آن است که در یک جا آن را بیان نمایم.»
این کلام را اگر سیزده رجبی از بالای منبری می شنیدم یا از زبان مدیحه سرایی به گوشم
می­ خورد این قدر مبهوت آن بزرگیتان نمی شدم؛ محبتی کنید و بفرمایید چه شده­ است که خیرالمرسلین که نه شاعر است نه اهل غلوّ و مبالغه، وصف شما را در یک مقام ناشدنی می شمارد!
کاش لکنت زبانِ دلم بند می آمد تا می توانستم از خودتان بپرسم چطور ممکن است این همه دریا و اقیانوس بزرگی و بزرگواری در ظرف جان یک مرد بگنجد. آقا زبانم بندآمده و بند دلم نزدیک است از هم بگسلد! رخصت بفرماییدمولا!
هر چه صفحات تاریخ را مرور کردم جز شما کسی را نیافتم که پای بر دوش پیامبری بگذارد و بت­ شکنی کند، نیافتم کسی را که جای پیامبری که قرار است چهل مرد جنگی او را قطعه قطعه کنند بخوابد و خوابش هم ببرد!
آقای دلاوری های همیشه جاویدان تاریخ! هنوز هم نَقل جنگاوری هایتان نُقل محفل ملائکة الله است؛ از پیکار با هفتاد زخم صورت و بدنتان در احد تا حماسه­ ی در به در کردن خیبری ها و بی در و پیکر کردن قلعه شان.

طوری ز چارچوب، درِ قلعه کنده است
انگار قلعه هیچ زمان در نداشته است

هنوز و تا همیشه بزرگترین عبادت تاریخ به نام شما ثبت است و خواهد بود؛ عبادتی که تمام عبادات جنّ و انس، وام دار آن است و همه­ ی عبادت ها ریزه­ خوار آن هستند و خواهند بود. عبادتی نه از جنس رکوع و سجودکه از جنس ضربت شمشیر شماست بر فرق کفرآلودِ «ابن عبدِوُدّ»
آقاجان! تکه های کوتاهی از تاریخِ وجود شما که لابلای این همه عظمت، پنهان مانده دل ما را بیچاره کرده؛ نوشته اند وقتی پس از رسول خدا از مکه تا مدینه پیاده هجرت نمودید و گام­ های همیشه استوارتان ورم کرده و خون­ آلود گشته بود، رسول خدا اشک ریزان با دستان مهربان و نوازش پدرانه، قدم­هایتان را نوازش کردند و برایتان دعا نمودند.
نمی­دانم این جا کدام یک از «این همه»­های وجود شما را بنویسم، اصلاً همان بهت­ زدگی در وصف شما بهترین شیوه­ی نوشتن برای شماست.
بابای مهربانم! دعا کنید برایمان! شما آن قدر آبرو دارید که برای عاقبت به خیری همه­ ی عالمیان کافی است. دعا کنید که از مسیر شما و ولایت امرتان خارج نشویم. دعا کنید بصیرت را روزی ما نیز قرار دهند تا مانند یاران بی وفای شما از دیدن نور خورشیدگون ولایت نابینا نشویم. دعا کنید ابرهای سیاه معصیت، نور شما را از قلب فرزندانتان نگیرد و تا ابد یارتان و همراهتان بمانیم و بمانیم و بمانیم.
راستی آقا جان! کاش توفیق داشتم پاهای ورم کرده ­تان را قدری با گونه های شرمنده ام نوازش کنم؛ ما هم دل داریم بابای خوبم.

به نقل از هفته­ نامه 9 دی - شماره بیستم
حمید وحیدی




نویسنده پناه قرآن در چهارشنبه 90/3/25 | نظر

آغاز ولایتش مبارک
اگر از سرهایمان کوه بسازند،
فرزندانمان هرگز در کتاب تاریخ
نخواهند خواند "خامنه ای تنها ماند"

آغاز ولایت امام خامنه ای(مدّ ظله العالی) مبارک باد.




نویسنده پناه قرآن در شنبه 90/3/14 | نظر

گزیده ای از بیانات امام خامنه ای در مراسم سالگرد ارتحال امام رحمةالله علیه


 

»» بیداری اسلامی، حماسه‌ای است که امام خمینی(ره) انتظار آن را می‌کشیدند و مانند فروپاشی شوروی آن را پیش‌بینی می‌کردند

» مکتب امام یک مجموعه کامل برآمده از اسلامیت، شامل معنویت، عقلانیت و عدالت است.

» عقلانیت و خرد امام او را به این نتیجه رسانده بود که کمترین انعطاف وعقب نشینی درمقابل دشمن به پیشروی دشمن می انجامد.

» اگر به نام انقلابی‌گری، امنیت بخشی از جامعه را صرفا بدلیل اختلاف سیاسی سلب کنیم، از مکتب امام منحرف شده‌ایم.

» مکتب امام، ملت ایران را از گردنه‌های خطرناک 32سال اخیر نجات داده و عزت و شرافت بین‌المللی ما را بالا برده است.

» امام به مردم تفهیم کرد آن‌ها صاحب و مالک این کشور هستند.

» دشمنان تصور میکردند با رحلت امام آغاز فروپاشی این نظام مقدس کلید زده خواهد شد، تشییع جنازه امام و حرکت عظیم مردم در حمایت از کار خبرگان آن را خنثی کرد.

» بخش مهمی از معنویت اسلام مربوط به اخلاق می‌شود و امام این مسئله را رعایت می‌کرد. امام از فرصت‌های زندگی برای تقرب به خداوند متعال استفاده می‌کرد.

» اگر کسی یا جریانی بخواهد به نام عقل گرایی از ارزشهای اسلامی و انقلابی عدول کند انحراف از خط امام است

»مردم عزیز ما وقتی دیدند در سال 88 عمق خواسته عده‌ای در روز قدس و عاشورا چه بود، به صحنه آمدند و غائله را تمام کردند.

» دانشمندان ایرانی به برکت حضور مردم، امروز در رشته‌های مهم و حساس جهانی در میان ده کشور اول قرار دارند.

» آن کسانی که میخواهند با تکیه به دین داری جامعه و جوانان را سیاست زدایی کنند این اشتباه میکنند و دچار انحرافند.

» من در جوار مرقد مطهر امام و روح امام و ارواح مطهر شهدا به خاک سپرده شده اند شهادت میدهم که ملت ما راه خود را حفظ کرده است.

» اشتراک انقلابهای منطقه، اسلامی بودن، مردمی بودن، ضد آمریکا بودن، معیارهای انقلاب‌های منطقه است.

» درباره انقلابهای منطقه هر حرکتی که مردمی، اسلامی و ضدآمریکایی باشد، ایران از آن حمایت میکند. هرجا حرکت به تحریک آمریکا انجام شود از آن حمایت نمیکنیم.

» میخواستند فلسطین را از نقشه جهان حذف کنند، اشتباه کردند. فلسطین باقی خواهد ماند. از بین نمیرود، تجزیه نمی شود و قطعا به آغوش اسلام و مردمش برخواهد گشت.
khamenei.ir



نویسنده پناه قرآن در شنبه 90/3/14 | نظر

سالگرد ارتحال رهبر آزادگان جهان، امام روح الله تسلیت باد

با دلی آرام و قلبی مطمئن و روحی شاد و ضمیری امیدوار به فضل خدا از خدمت خواهران و برادران مرخص، و به سوی جایگاه ابدی سفر می‌کنم. و به دعای خیر شما احتیاج مبرم دارم. و از خدای رحمان و رحیم می‌خواهم که عذرم را در کوتاهی خدمت و قصور و تقصیر بپذیرد.و از ملت امیدوارم که عذرم را در کوتاهیها و قصور و تقصیرها بپذیرند. و با قدرت و تصمیم اراده به پیش روند و بدانند که با رفتن یک خدمتگزار در سدّ آهنین ملت خللی حاصل نخواهد شد که خدمتگزاران بالا و والاتر در خدمتند، و الله نگهدار این ملت و مظلومان جهان است.

  والسلام علیکم و علی عباد الله الصالحین و رحـمة الله و برکاته روح لله الموسوی الخمینی



نویسنده پناه قرآن در شنبه 90/3/14 | نظر

دیدار جمعی از شاعران و ذاکرین اهل بیت‌(علیهم اسلام) با رهبر انقلاب

در سالروز فرخنده میلاد با سعادت بانوی برگزیده دو عالم، دخت پیامبر خاتم، حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و همچنین فرزند برومندشان امام خمینی‌(ره)، مراسم مولودی‌خوانی و ذکر فضائل و مناقب آن بانوی عفاف و نجابت، در حضور حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی برگزار شد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این مراسم که با حضور جمعی از شاعران و ذاکرین اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام در حسینیه امام خمینی بر پا شد، با تبریک میلاد با سعادت بانوی دو عالم حضرت زهراء‌(س)، آن حضرت را عنصر ملکوتی، الهی و بی‌نظیر در عرصه وجود از لحاظ نورانیت بعد از پیامبر گرامی اسلام (ص) و امیرالمومنین علی‌(ع) دانستند و افزودند: ذکر مکرر نام مبارک حضرت زهرا‌(س) و بقیه الله الاعظم‌(عج) بیش از سایر معارف اسلامی در تمام دوران انقلاب اسلامی پدیده‌ای الهی و یک امر روئیده از دل‌ها، عواطف و ایمان‌ها است.
رهبر انقلاب اسلامی تقارن این میلاد را با ولادت امام خمینی‌(ره)، پدیده‌ای بسیار شیرین خواندند و اظهار داشتند: امام خمینی‌(ره) حقیقتاً نمونه و مستوره‌ای از همان حقیقت درخشنده همراه با ایمان، اخلاص، عبادت، غیرت و ایستادگی در راه خدا بودند.
ایشان ذکر نام حضرت زهرا‌(س) را به مناسبت‌های مختلف در طول این انقلاب ، نشانه توجه ویژه آن بزرگوار به کشور دانستند و خاطرنشان کردند: این توجه، بسیار با ارزش و امیدبخش است و دلها و گامها را برای دست یافتن به اهداف نهایی مطمئن، استوار و خاطرجمع می کند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به راه دشوار همراه با مزاحمتها، معارضه‌ها و برخوردهای گوناگون در طول 32 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی افزودند: ادامه خط مستقیم و زاویه پیدا نکردن این خط و حفظ شعارها و اهداف انقلاب به برکت بیان روشن و رسای امام بزرگوار، از مهم ترین خصوصیات انقلاب اسلامی ایران است.
ایشان تصریح کردند: با حرکت امیدوارانه و برداشتن قدم‌های محکم هیچ قدرتی در دنیا نمی‌تواند راه این انقلاب را سد کند.
رهبر انقلاب، ایستادگی، ثبات، تداوم، پایبندی به ارزش‌ها و اصول انقلاب اسلامی ایران را موجب رویاندن شکوفه‌های امید در دل ملت‌های مسلمان و ناظران جهانی ارزیابی کردند و افزودند: خصوصیت این انقلاب عظیم اسلامی این بود که به فضل الهی آن بهار تا امروز خزان نداشته است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کردند: اگر ملت ایران در مقابل تهدیدات استکبار جهانی عقب نشینی می کرد و از شعارهایش دست می‌کشید، این گل‌های امید در دل ملت‌ها پژمرده می‌شد.
ایشان افزودند: به برکت نام مبارک حضرت زهرا‌(س) و بقیه الله الاعظم‌(عج) و توجهات ائمه اطهار علیهم‌السلام و با ایستادگی ملت ایران، این نهال‌های امید بارور شدند، بنابراین این توجه، توسل و از خدا دانستن و به خود غَرّه نشدن را باید در خودمان نگه داریم.
رهبر انقلاب در بخش دیگری از سخنانشان انتخاب شعر، آهنگ و صوت خوب را در حرفه زیبا، ظریف و مؤثر مداحی ضروری دانستند و خاطرنشان کردند: آنچه خوانده می‌شود باید به درستی انتخاب و جهات صوری و معنوی آن لحاظ شده باشد.
ایشان با اشاره به اینکه آهنگ‌های بد و لهوی نباید وارد حرفه مداحی شود افزودند: انتخاب و ابتکار شکل‌های جدید در قرائت و آهنگ سازی‌ها عیبی ندارد.
رهبر انقلاب با تأکید بر انتخاب مضمون مناسب در ذکر مناقب ائمه اطهار علیهم‌السلام خاطرنشان کردند: ذکر مناقب متقن، معتبر و مستند ، دل‌ها را شاد می کند و شوق را برمی‌انگیزاند.
حضرت آیت الله خامنه‌ای با اشاره به نیاز جامعه به نصایح ائمه و استفاده از گفتار و رفتار آن بزرگواران برای رشد اخلاق، افزودند: باید با گسترش خُلقیات خوب، روحیه همدلی، برادری، صفا و اخوت را در جامعه اعتلا بخشید و با ترویج خیرخواهی، تعاون، صبر، احسان، ایثار و گذشت، از تنگ نظری، ناامیدی، بدخواهی و بُخل پرهیز کرد.
ایشان پیشرفت جامعه مداحان را خوب توصیف و بر مسأله بصیرت‌بخشی در مداحی تأکید کردند اما در عین حال تعرض به دیگران را مذموم خواندند و افزودند: بر اثر بصیرت بود که ملت ایران توانسته است بایستد و استقلال، ایستادگی، معرفت و ایمان خود را حفظ کند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مطالعه و انس با قرآن و احادیث را برای جامعه مداحان ضروری دانستند و خطاب به آنان تصریح کردند: آیات و احادیثی که در آن نصیحت است آن را یادداشت و قرائت کنید.
ایشان با اشاره به اینکه توجه به دعا، توسل، ذکر، خشوع، نماز نافله و حفظ و تقویت آن باعث حل تدریجی کارهای دشوار در زندگی می شود افزودند: این رشته ارتباط با مقام احدیت که متصل با اهل بیت علیهم‌السلام است دل و ذهن را صفا می دهد.
در ابتدای این دیدار تعدادی از شاعران و مداحان اهل بیت علیهم‌السلام به ذکر فضایل و مناقب حضرت زهرا‌(س) پرداختند

kamenei.ir




نویسنده پناه قرآن در پنج شنبه 90/3/5 | نظر

جایی پیش از ازل مهر عشق تو را بر قلب ما زدند، در خلقت ما خاک را با شبنم محبت تو گل کردند، چون چشم گشودیم خویش را در بزم تو یافتیم و در گوش ما اذان مهر تو را خواندند.  دنیای ما تویی، عقبای ما تویی!

روز هبوط تو را، انسیه ی حورا روز مادر نامیدند تا دستان مادرانی که مادر را با عشق تو زادند، بوسه باران کنیم. مگر نه اینکه طنین کلام صادقت (علیه السلام) هنوز در گوش ما هست که فرمود: هرگاه «نسیم محبت ما اهل بیت در دل شما وزیدن گرفت؛ مادر خویش را بسیار دعا کنید.» این روز را روز مادر نام نهادند تا همه ی حنجره ها فریاد شوتد: درود بر مادرانی که عشق تو را در وجود ما دمیدند.

ایران ما تکیه بر عشق تو دارد، با نور تو راه را می جوید، ایران چون خمینی را، این سلاله ی پاکت را در عشق تو ثابت دید ندایش را لبیک گفت و زیبا تر اینکه خمینی ات، آقا روح الله 20 جمادی، روز تو آمد تا اولین نگاهش به تو دوخته شود و ما و عشق تو با خمینی ماندیم تا که روزهایمان رسید به اسارت خرمشهر، به حماسه شدن ایران. و باز سودای عشق تو و چه خوب فهمیدند فرماندهان ما تو را و عشق تو را! عملیات بیت المفدس را با رمز یا علی بن ابیطالب آغاز نمودند تا با همان یا علی اول تو استغاثه ی ما را لبیک گویی، تا اینکه تو فتح ما را پیش بری و ما یا علی گویان، با رمز عشق تو پیش رفتیم تا اینکه « خرمشهر» را خدا آزاد کردف بی شک اگر این کلام را ادامه دهیم چنین تمتم خواهد شد: «خرمشهر را خدا آغاز کرد، خرمشهر را عشق مردم به زهرا آزاد کرد.»

مگر نه اینکه هنوز هم دنیا گیج فتح خرمشهر است، هنوز هم هیچ حساب و کتابی، هیچ ترفند نظامی نتوانسته است بفهمد در سوم خرداد چه گذشت؟! آری دنیا چه می فهمد از ما و سحر عشق تو، چه می فهمد از چشم ما و خاک پای تو!




نویسنده پناه قرآن در دوشنبه 90/3/2 | نظر

طراحی و کدنویسی قالب : -

Web Template By : Samentheme.ir

آرشیو مطالب
پیوندهای وبگاه
برچسب‌ها
طراح قالب
ثامن تم