سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هروقت دیدی تنها شدی بدون خدا همه رو بیرون کرده تا خودت باشی و خودش ...
درباره ما

یاران شتاب کنید...گویند قافله­ ای در راه است که گنهکاران را در آن راهی نیست، آری گنهکاران را راهی نیست، اما پشیمانان را می­ پذیرند. (شهید سید مرتضی آوینی)
لینک های ویژه
پیوندهای روزانه
دیگر امکانات
مطالب اخیر وبگاه

13-      بهترین شیوه برخورد با منکرات چیست؟

14-    امام فرمودند دانشجویان باید در مقابل انحرافات، شجاعانه بایستند. اگر ایستادگى دانشجو باعث اصلاح مسؤولان نشد، تکلیف چیست؟

15- اگر اشکالى در سیاستها و عملکردها باشد، آیا باید آن را ابراز کرد؟ چگونه مى‏توان این کار را کرد که متّهم به مخالفت با فرمایش شما در حمایت از دولت نشویم؟

ادامه مطلب...


نویسنده پناه قرآن در شنبه 89/10/25 | نظر

شکل گیری و گسترش نهضت اسلامی و هماهنگی قیام های مردمی به رهبری امام خمینی و برگزاری مراسم چهلم های شهدا در شهرهای مختلف و کشتار 17 شهریور و اعتصاب کارکنان شرکت ملی نفت، کنترل امنیت کشور را از دست نیروهای رژیم و حتی حکومت نظامی خارج نموده و موجب شد که در زمان کوتاهی، پایه های اقتدار رژیم 2500 ساله شاهنشاهی سست شده و منجر به فرار شاه گردد. شاه پس از عدم موفقیت دولت نظامی ازهاری در برقراری نظم و آرامش و رفع اعتصاب ها که اقتصاد کشور را فلج کرده بود، به رهبران جبهه ملی روی آورد. پس از ناکامی جمشید آموزگار، جعفر شریف امامی و ازهاری در مهار کردن امواج خشم و نفرت عمومی مردم در جریان نهضت اسلامی، شاه آخرین تیر خود را رها کرد و سعی کرد با انتخاب یکی از اعضای جبهه ملی که به ظاهر از مخالفان شاه باشد، خشم مردم را فرو نشاند. به همین جهت شاپور بختیار به شرط گرفتن اختیارات کامل و خروج شاه از کشور بعد از رای اعتماد مجلسین به دولت، نخست وزیری را پذیرفت. سرانجام در روز 26 دی 1357، شاه پس از سالها ظلم و جنایت در حق مردم مسلمان ایران، به همراه همسرش، ایران را به سمت مصر ترک کرد، در حالیکه حتی نزدیک ترین حامیان و اربابانش هم از پذیرفتن او امتناع کردند. پس از فرار شاه، ملت با آمدن به خیابان ها و اظهار شادمانی و پخش گل و شیرینی، این پیروزی بزرگ را جشن گرفتند و این زمانی بود که رژیم پهلوی پس از 50 سال حکومت استبدادی، روزهای پایانی عمر خود را سپری می کرد؛ چنانکه در کمتر از یک ماه پس از فرار شاه، طومار عمر 2500 ساله شاهنشاهی ایران در هم پیچیده شد./www.irdc.ir

زمامدار بازنده چگونه فکر می کرد؟

ادامه مطلب...


نویسنده پناه قرآن در شنبه 89/10/25 | نظر

صفات دوست ایمانی

شرح حدیثی از حضرت امام جعفرصادق علیه‌السلام توسط حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در ابتدای جلسه درس خارج فقه ِ بیست و یکم دی‌ماه 89 (ششم صفر 1432).

 
«قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ ع اخْتَبِرُوا إِخْوَانَکُمْ بِخَصْلَتَیْنِ فَإِنْ کَانَتَا فِیهِمْ وَ إِلَّا فَاعْزُبْ ثُمَّ اعْزُبْ ثُمَّ اعْزُبْ مُحَافَظَةٍ عَلَى الصَّلَوَاتِ فِی مَوَاقِیتِهَا وَ الْبِرِّ بِالْإِخْوَانِ فِی الْعُسْرِ وَ الْیُسْر»                                                                                                                             شافی، صفحه‌ى 652

فى الکافى، عن الصّادق (علیه‌السّلام): «اختبروا اخوانکم بخصلتین». اخوان، منظور مطلق معاشرین، على‌الظاهر نیست. یعنى آن کسانى که میخواهید به عنوان برادران خود و افرادى که با آنها صداقت دارید، افراد نزدیک، کسانى را که به این عنوان میخواهید انتخاب کنید، این دو صفت را در آنها حتماً ملاحظه کنید. «فان کانتا فیهم»؛ اگر این دو صفت در آنها بود، چه بهتر؛ «و الّا فاعزب ثم اعزب ثم اعزب». عَزَبَ یعنى فاصله گرفتن، از آنها رو پوشاندن. [مثل] «لایعزب عنه مثقال ذرّة»(1) که در قرآن کریم هست. دورى کنید از آنها. از آنها رو بپوشانید و دورى کنید.

ادامه مطلب...


نویسنده پناه قرآن در جمعه 89/10/24 | نظر

  • غربی‌ها با سه کلیدواژه‌ی آزادی، دموکراسی، و حقوق بشر افکار عمومی را اداره می‌کردند. شرقی‌ها با دو کلیدواژه‌ی مبارزه‌ی پرولتاریا با امپریالیسم و برابری. امام پنج کلیدواژه‌ی قرآنی را در مقابل آن پنج کلیدواژه قرار دادند.
  • اصل «امامت‌محوری» مهم‌ترین کلیدواژه بود. سیستم امت-مامت حرف جهانشمول اسلامی بود که در عرصه‌ی سیاست احیا شد.
  • ده سال هر کاری کردیم، یک رسانه‌ی غربی پیدا شود که بگوید «امام خمینی»، نشد! همه می‌گفتند «آیت‌الله خمینی».
    نویسنده پناه قرآن در جمعه 89/10/24 | نظر

    دل را به دسته گل های انتظار آذین می بندیم و چشم در راه مولود فضیلت ها و سرمشق عارفان و سالکان، امام موسی کاظم (علیه السلام) می نشینیم و ندا سر می دهیم: سلام ما بر تو ای که سجاده شب، غمناک از مناجات شب و نیمه شبت و میله های سرد و زندان شرمنده از این همه استقامت تو. ای سرمشق مقاومت و صبوری! ای اسطوره پرشکوه و هارون شکن!

    امام کاظم ‏(علیه السلام): مَن کَفَّ غَضَبَهُ عَنِ النّاسِ کَف َّ اللَّهُ عَنهُ عَذابَ یَومِ القِیامَة؛

    هر کس خشم خود را از مردم باز دارد، خداوند عذاب خود را در روز قیامت از او باز مى‏دارد.




    نویسنده پناه قرآن در چهارشنبه 89/10/22 | نظر

    8- راه دست‌یابی به نظرات امام (ره) چیست؟

    9.  آیا ما به عنوان سربازان انقلاب و فعالان جریانات دانشجویی انقلابی باید عینا از همان موضعی سخن بگوییم که رهبری معظم به اقتضای جایگاه رفیع ولایی و سکانداری کشتی انقلاب از آن سخن می گویند؟

    10. به ما بگویید در این اوضاع آشفته، وظیفه یک دانشجوى آگاه و آماده در مقابل جریانهاى سیاسى مختلف چیست؟

    11. لطفاً نظر خود را در مورد آینده فعالیتهاى سیاسى دانشجویان و سمت و سوى این حرکات بفرمایید.

    12. اولویّتهاى سیاسى، فرهنگى در دانشگاهها و راهکارهاى صحیح حرکتهاى دانشجویان مسلمان انقلابى را در رسیدن به آنها بیان فرمایید.

    ادامه مطلب...


    نویسنده پناه قرآن در شنبه 89/10/18 | نظر

    پیرو طرح نامگذاری پایگاه های بسیج دانشجویی به نام شهدای عظیم الشأن اسلام
    نام پایگاه های بسیج دانشجویی دانشکده به شرح زیر اعلام می گردد:

    پایگاه خواهران: 
    شهید حسین جمعی

    سردار شهید حسین جمعی در فروردین ماه سال1335 در طرقبه دیده به جهان گشود و در سایه سار معرفت خانوادگی در جوار پدر و مادر مهربان رشدیافت و سال های زیستن را گام به گام پشت سر نهاد و در بهار جوانی همچون دیگر جوانان تازگی را با شجاعت و دلیر مردی در امیخت و در تاریخ 55/2/15به خدمت مقدس سربازی شتافت و در تهران پادگان رینه به همراه دوستی که متحول کننده شیوه زندگی اش بود این دوران را سپری کرد.در ان سال ها که سوسوی چراغهای امید برای بهتر زیستن از جای جای ایران چشمها را خیره کرده بود و هر کس برای عقایدش می جنگید و به ستیز با ضد ارزش ها می رفت ان دو نیز با احداث مسجدی برای برپایی نماز و خواندن دعای کمیل و ندبه این وظیفه را ادا نمودند و همچنین با حضور در میان مردم و پخش اعلامیه، مبارزات سیاسی خود را اغاز نمود.وی در اواخر سربازی با شنیدن نوای امام لبیک گویان به خیل عظیم عاشقان او پیوست . ایشان بعد از پیروزی انقلاب و شروع جنگ تحمیلی در سال 1359در سپاه مشغول خدمت شد و به سوی جبهه های حق علیه باطل شتافت و در سال 1360تشکیل زندگی داد و با انتخاب همسری شایسته کامل شد و پس از سه روز به سوی جبهه غرب کشور عزیمت کرد و طی سه سال حضور در این دیار همچون رزمنده ای شجاع عمل کرد و با ورود به سپاه باختران در پدافند هوایی مشغول خدمت شد.

    ادامه مطلب...


    نویسنده پناه قرآن در جمعه 89/10/17 | نظر

    پیرو طرح نامگذاری پایگاه های بسیج دانشجویی به نام شهدای عظیم الشأن اسلام
    نام پایگاه های بسیج دانشجویی دانشکده به شرح زیر اعلام می گردد:

    پایگاه برادران:
    شهید حاج حسین خرازی


    شهید حاج حسین خرازی در سال 1336 در اصفهان متولد شد. پس از پیروزی انقلاب اسلامی در حالی که تجربه دوران سربازی قبل از انقلاب را به همراه داشت به جمع پاسداران انقلاب اسلامی پیوست و در سایه تدین، پشتکار و اخلاص خویش کار در حوزه دفاع نظامی از انقلاب را از پایین‌ترین رده یعنی نگهبانی و سپس پذیرفتن مسئولیت اسلحه خانه آغاز کرد.
    حضور در صحنه‌های نبرد گنبد نخستین گام جدی حسین خرازی بود که در بهمن و اسفند ماه 58 انجام گرفت و سپس با شدت گرفتن بحران کردستان به سنندج، پاوه و دیگر شهرهای غرب کشور هجرت کرد.

    ادامه مطلب...


    نویسنده پناه قرآن در سه شنبه 89/10/14 | نظر

     

     

     بسیچ دانشجویی دانشکده تربیت مدرس قرآن در ایام ماه محرم و صفر برگزار می کند:

    مسابقه کتابخوانی  ملکوت با موضوع قیام عاشورا و امام حسین (علیه السلام)

    با جوایز ارزنده:

    1 و 2- اعزام رایگان به مناطق جنگی با کاروان های راهیان نور ویژه نفرات اول و دوم

    3 و 4- بسته ی کامل کتاب های پرسش و پاسخ استاد شهید مطهری ویژه نفرات سوم و چهارم

    5- یک سال اشتراک اینترنتی رایگان مؤسسه ی نور ویژه نفر پنجم 


    زمان برگزاری مسابقه:
    دوشنبه 25 بهمن ماه بعد از نماز ظهر و عصر




    نویسنده پناه قرآن در دوشنبه 89/10/13 | نظر

    5.      جمع میان تلاش برای تعالی و خلوص‌بخشی به نظام  با  وحدت حداکثری نیروهای انقلاب که به حق نیاز شرایط امروز کشور است چگونه ممکن می‌گردد؟
    6.     
    معیار و ملاک براى جدایى و مرز اصول و سلیقه‏ها چیست؟ اصول را چگونه مى‏توان تشخیص داد؟
    7.    
    چگونه مى‏توان از خطّ فکرىِ ناب ولایت در مسائل روزمرّه و جارى به صورت واضح مطّلع شد تا افراد نتوانند نظرات حضرتعالى را خلاف وانمود کنند؟

    ادامه مطلب...


    نویسنده پناه قرآن در شنبه 89/10/11 | نظر
       1   2      >

    طراحی و کدنویسی قالب : -

    Web Template By : Samentheme.ir

آرشیو مطالب
پیوندهای وبگاه
برچسب‌ها
طراح قالب
ثامن تم